Groeien, leren en ontwikkelen gaat over kennis, ervaring opdoen om te ontdekken wie je bent: Waar word je blij van? Wat zijn jouw talenten?
Openheid, verbinding en plezier zijn hierbij voor mij de sleutelwoorden.
Wanneer ik beter weet wie ik ben, wordt het makkelijker om mezelf te zijn en te bewegen in de buitenwereld. Wanneer ik mezelf beter ken, kan ik de buitenwereld beter begrijpen en informatie en indrukken makkelijker een plek geven.

Omdat alles veranderd blijft voor mij de vraag wie ik ben actueel. Het beantwoorden van deze vraag is work in progress en een uitdaging, een constant uitvindproces.
Creëer een beeld, -vorm een gedachte is een persoonlijke quote die ik graag in deze context naar voren breng. Het woord beeldvorm(en) zit erin, iets wat ik telkens weer probeer te doen, mijn eigen beeld te vormen en  gedachten te ordenen. Het maken van een letterlijk beeld, een tekening, schilderij of gedicht,  helpt me daar bij. Door iets te doen of te creëren wordt ik gedwongen over me zelf na te denken en vergaar ik zelfkennis.
De begrippen be-tekenen, be-vatten, be-grijpen, be-wegen  wijzen allemaal naar een acties die wijsheid, inzicht of kennis brengen. Woorden die te plaatsen zijn bij de inhoud van mijn werk.

Mijn werkzaamheden

Of het nu om een persoonlijk coaching traject gaat, een workshop of door middel van andere activiteiten: Ik ondersteun mensen in hun creatiekracht en zelf oplossend vermogen. Ik biedt ruimte en handvatten aan kinderen en volwassenen om bewust te worden van wat en hoe ze iets doen; te stimuleren anders te denken of om te denken, nieuwe mogelijkheden en inzichten te onderzoeken en te ontwikkelen.
Je kunt me zien als coach, therapeut, leraar, inspirator of levenskunstenaar.  De tools die ik hiervoor gebruik komen uit eigen ervaring, een gevarieerde carrière en uiteenlopende opleidingen en cursussen.

Ontwikkeling

De eerste kleine 10 jaar van mijn beroepsleven heb ik als fysiotherapeut geleerd dat  het lichaam nauw samenhangt met emoties en gedachten. In deze jaren deed ik ervaring op in de sensomotorische ontwikkeling van kinderen en werkte veel met ademtherapie.
Daarna volgde ik een academie voor beeldende kunst. Door middel van creativiteit heb ik mezelf beter leren kennen en ontdekt dat het maken van beelden, tekeningen en schilderijen me helpen mijn gedachten te vormen en uit te drukken.
In  2002 ben ik gestart met Atelier de Schildpad. Ik wilde kinderen door middel van kunst, creativiteit en verbeelding laten stralen en trots laten voelen. inmiddels in wat ooit alleen een kinder-atelier was uitgegroeid naar een dynamisch creatief bedrijf waarbij zowel kinderen als volwassenen mijn klanten zijn.

Ik zet beeldende kunst in bij kinderen om te leren-leren; zowel cognitief als sociaal emotioneel.
Ik heb me gespecialiseerd in het coachen van kinderen (en hun ouders) die anders leren: kinderen die in een klas  buiten de lijntjes kleuren, beelddenkers en kinderen met (wel of niet) gediagnosticeerde problematiek zoals dyslexie en autisme en Ad(h)d. Vanuit mijn eigen drukke hoofd en dyslexie is dit geen onbekend terrein. Op mijn eigen pad en door de kunstacademie heb ik geleerd dat het maken van beelden enorm behulpzaam is voor de rust in mijn hoofd en mijn taalvaardigheid.

Naast de werkzaamheden in mijn eigen praktijk werk ik de afgelopen 13 jaar samen met de Brede school en bibliotheek Gouda en ontwikkel en verzorg lessen voor leerlingen op zowel het Basisonderwijs als Voorgezet onderwijs als speciaal onderwijs. Voor een inzicht in het soort projecten, lessen en workshops klik hier>>>

9 Jaar geleden besloot ik een opleiding te doen voor Natuurgeneeskundig therapeut. Het holistisch perspectief op gezondheid en de 5 elementenleer hebben mijn zelfkennis en inzicht enorm vergroot. Inmiddels heb ik naast Atelier de Schildpad een kleine praktijk voor Natuurgeneeskunde.

Privé en vrije tijd

Ik ben getrouwd en heb 2 studerende dochters van 19 en 22 jaar en we hebben een hond. In mijn vrije tijd ben ik heel graag buiten, wandel of rommel in de tuin en sta ik graag in de keuken. Ik houd erg van zingen, muziek maken, schrijven en wanneer er nog tijd over is teken of schilder ik graag. En wanneer het mogelijk is probeer ik eens in de 5 jaar nog ergens te exposeren.